Zaznacz stronę

Brief od klienta oraz założenia wyjazdu:

Pierwsza edycja wyjazdów VIP, podczas której prezentowaliśmy nową, luksusową V-class na toskańskich drogach była wielkim sukcesem. Klient – Mercedes-Benz Polska chciał zrealizować drugą edycję w postaci bardziej męskiej wyprawy z 4 modelamii samochodów użytkowych. Blue Sky Travel było odpowiedzialne w całości za organizację przedsięwzięcia.

 

Komunikacja z uczestnikami polegała na wysyłaniu zaproszeń i informatorów oraz „podkręcaniu atmosfery” przed wyjazdem. Stworzyliśmy Key Visual, który był nawiązaniem do kierunku wyjazdu oraz charakterystycznych elementów nadwozia (reflektorów) prezentowanych modeli samochodów.

Proste hasło stało się podstawą do stworzenia logotypu wyjazdu (zachowanie CI oraz charakterystycznej czcionki DM), na podstawie których zostały stworzone materiały do wykorzystania elektronicznego (e-maile, newslettery i informatory) oraz do druku. Imienne zaproszenie + program w eleganckiej czarnej kopercie były wręczane gościom osobiście przez opiekuna ze strony MB Polska.

Samochody, ekspozycja i branding:

Podczas realizacji, najważniejszym elementem marketingowym było 10 samochodów, które przywieźliśmy z Polski specjalnie na tę imprezę. Samochody musiały wyglądać dobrze, również na zdjęciach (czyste, dobrze wyeksponowane) na tle nie nachalnego brandingu. Branding nie mógł dominować w miejscach, do których przybywała aktualnie nasza grupa ale stanowić uzupełnienie widoku. Korzystaliśmy z flag – winderów, roll-upów, ścianki (tzw. logościanka), banerów oraz proporczyków. Obsługa imprezy – dła ułatwienia identyfikacji obsługa nosiła koszulki z logo wyjazdu oraz poruszała się samochodem, który był w szczególności widoczny na tle reszty.

Realizacja:

Równolegle z komunikacją, trwały prace nad realizacją wyjazdu. Planowanie i badanie tras, przygotowanie i druk road-booków z ciekawostkami lokalnymi, wreszcie transport 10 samochodów wraz z całym brandingiem na miejsce. Ostatnim zadaniem było programowanie nawigacji, tak by mimo różnych systemów i map, samochody kierowane były tą sama trasą do poszczególnych celów.

Wyzwaniem była logistyka oraz transport samochodów w trakcie realizacji, gdyż zgodnie z założeniami – uczestnicy, po dotarciu do jakiegoś celu, pozostawiali samochody, które musiały być przetransportowane i oczekiwać na nich w kolejnym punkcie. Uczestnicy musieli przejechać się każdym z prezentowanych modeli, na określonej trasie, więc nie było miejsca na błędy i opóźnienia.

Kluczowe było odpowiednie planowanie każdego szczegółu, gdyż np. wysokość jednego z modeli nie pozwalała na wjazd do myjni. Musieliśmy zaplanować przenośne myjnie pod każdym z hoteli.

Dzięki rzetelnym przygotowaniom, realizacja przebiegła gładko, co docenił zleceniodawca ale również zachwyceni wyjazdem uczestnicy!

Motorowka w Kenii

Motorowka w Kenii

SONY DSC